17.-18. märtsil toimus Tartu ülikooli usuteaduskonna ruumides 2021/2022. õppeaasta usundiõpetuse olümpiaad lõppvoor. Sel aastal võtsid omavahel mõõtu üheksa õpilast – neist kaheksa keskkoolist ja üks põhikoolist.
Lõppvoor koosnes neljast ülesandest:
Žürii esimehe Atko-Sulhan Remmel sõnutsi on žürii olümpiaadi ette valmistades püüdnud ülesandeid koostada nii, et õpilasel oleks võimalus ennast ja oma teadmisi näidata erinevatest külgedest: „Kontrollime nii konkreetseid teadmisi kui ka anname võimaluse näidata oma loomingulisust, argumenteerimis- ja esinemisoskust.“ Teisalt on Remmeli sõnutsi usundiõpetuse olümpiaadi kandev idee alati olnud see, et eesmärgiks ei ole mitte ainult teadmiste kontrollimine, vaid ka õppimine ja arenemine: „Väga hea meel on selle üle, et see idee oli osalejatele ilmne ja et seda võimalust ka palju kasutati. Mitmed osalejad märkisid, et neile meeldis, kuidas žürii nende mõtetele reageeris – mitte neid paika pannes ja hinnanguid andes, vaid küsimustega suunates ja seeläbi probleemide uusi tahke avades.“ Remmeli sõnutsi tundsid ka osalejad, et erinevad ülesanded andsid neile võimaluse end mitmest küljest proovile panna. Õpilaste lemmikuks kujunes siiski debati-voor – nii jäid mitmetegi teemade arutamisel ette ajaraamid ning vestlusega jätkati ka pärast ametlikku vooru lõppu.
Pärast pingelist rebimist olid tulemused järgmised:
Samas tuleb tunnustada ka teisi osalejaid:
Atko-Sulhan Remmeli arvates võib olümpiaadiga igati rahule jääda: „Eelkõige on suur rõõm, et kooliõpilaste seas on endiselt neid, kellele religiooniteemad huvi pakuvad, Eesti ühiskonnas ei ole see üldsegi väga tavaline. Teiseks rõõmustan osalejate jätkuvalt kõrge taseme üle – nende teadmised, leidlikkus ja loomingulisus ei väsi üllatamast!“
Žürii koosseisu ning lõppvooru ülesannete täpsema kirjelduse leiab teaduskooli kodulehelt.